VILKEN SOMMAR!…men nu är värmesäsongen på ingång!

Sommaren 2018 slog som bekant värmerekord på värmerekord och många villaägare letade förgäves efter svalka. Att sova i 30 graders värme och att hålla huvudet kallt visade sig vara både utmanande och utmattande. Här på kontoret i Markaryd blev frikyla ett av de hetaste diskussionsämnena. Många tacksamma kunder konstaterade att man relativt enkelt kan förvandla sin värmekälla till en energieffektiv luftkonditionering. Faktum är att en bergvärmepump som genererar kyla endast förbrukar en bråkdel av den energi, cirka fem procent, som en klassisk luftkonditionering behöver. De som valt att installera frikyla i sin bergvärme-anläggning sänker också sin energikostnad när det nu börjar bli dags att vrida upp värmen, eftersom berggrunden är laddad med ännu mer gratis energi.

Utbytesmissionen fortsätter

Under hösten kommer vi fortsätta vår utbytesmission där vi uppmanar villaägare att se över sina värmesystem i tid. Till er vill jag ge rådet att försöka ligga steget före. Var proaktiva så att du kan få den bästa möjliga lösningen när det är dags för ett byte.

Skapa framgång genom utbildning

Hösten är en aktiv tid och det märker man inte minst genom att det rör sig mycket folk här på NIBE i Markaryd. Det är med stor glädje som jag konstaterar att våra utbildningar är mycket uppskattade och välbesökta. Om ni är extra intresserade av våra produkter och inte varit på utbildning hos oss vill jag rekommendera er att läsa igenom vårt utbildningsutbud. Det är viktigt med uppdaterade kunskaper och att utvecklas i takt med tekniken. Jag kan lova att vårt utbildnings- och besöksteam kommer att ta väl hand om er.

Ett fantastiskt engagemang

I och med höstens antågande så börjar en annan typ av högtryck ta vid. Vi på NIBE står väl rustande inför årets högsäsong och för att stötta er på bästa sätt. Avslutningsvis vill jag passa på att tacka alla installatörer och serviceombud för ert fantastiska engagemang. När jag läser om er inställning till jobbet, hur ni brinner för era kunder och ert arbete så blir jag stolt över att tillhöra samma gäng. En stor eloge till er.

Niklas Rönnäng
Försäljningschef, Sverige