Fullt ös i NIBEs monter på NORDBYGG

Trängseln i NIBEs rekordstora monter på Nordbygg var påfallande. Från öppningen kl 09.00 på tisdagen till stängning fredag kl 17.00 var det fullt ös för monterpersonalen. På Nordbygg presenterade NIBE i år en rad nyheter för banbrytande energieffektivitet inom värmepumpar, ventilation, varmvatten, kyla och förnybar energi. Samtidigt var diskussionerna om den nya BBR-remissen återkommande och man kan i efterhand konstatera att NIBEs monter tillhörde en av de mest välbesökta platserna på hela mässområdet.

Nytt för året är den utökade satsningen på fastighetsmarknaden som fått en egen avdelning i montern. Där visades de verkligt stora nyheterna för fastigheter, såsom kommande berg-
värmepumpar och NIBE Airsites kraftfulla frånluftsvärmepumpar.

För konsumentmarknaden riktas ett särskilt fokus mot den snabbt växande ”utbytesmarknaden”, i vilken cirka
50 000 värmepumpar bedöms behövas bytas ut varje år, de kommande åren.

– På Nordbygg visar vi att kundernas komfort är vår starkaste drivkraft, oavsett om det rör sig om villor eller större fastigheter. Med ett snabbt växande behov av att ersätta första generationens värmepumpar med ny, effektivare teknik står vi redo att hjälpa installatörer och fastighetsägare förverkliga ”det stora utbytet”. I vår monter visar vi att NIBE står för ledande teknikutveckling med effektiva, innovativa och toppresterande produkter som på ett smart sätt garanterar kunderna ett perfekt inomhusklimat, säger Magnus Axelsson, marknadskommunikationschef NIBE Energy Systems.

Fullsatt & högsta betyg

– Trots den till ytan stora montern så var det fullt med folk hela mässan, vid vissa tidpunkter var det till och med svårt för folk att ta sig in till oss, säger Lina Simonsson, projektledare för mässor på NIBE.

Lina är mycket nöjd med mässan som helhet och i den utvärdering som gjorts kan man snabbt konstatera att NIBEs medverkan på Nordbygg får högsta betyg av såväl besökare som internt på företaget.

– Vi brukar alltid sträva efter att varje mässa ska vara den bästa mässan någonsin, och det lyckades vi verkligen med i år, tillägger Lina.

Det nya mässkonceptet som presenterades i samband med Nordbygg kommer framöver att användas flitigt, bland annat på Hem & Villa-mässorna senare i höst. Men innan dess finns NIBE på plats i Piteå i sommar då Stora Nolia-mässan hägrar, om än i något mindre skala och med lite mindre digital teknik. Stora Nolia pågår under nio augustidagar, 4–12 augusti i Piteå. Här finns 500 utställare inom en rad olika produktområden.

– För den som inte besökt Nolia kan vi verkligen rekommendera att göra det. Stora Nolia är en av våra mest omtyckta konsumentmässor, både av såväl besökare som av personal, så åk dit vet ja´! avslutar Lina.