Karriär
Vi som jobbar här

 ”Vi har himla trevligt på jobbet”

Så enkelt monteras solceller på taket

Nöjda kunder! Det är Sandra af Klintebergs tydliga fokus på NIBE Energy Systems serviceavdelning, eller After Sales Service som avdelningen heter. Sedan 2004 brinner Sandra varje dag för att koordinera arbetet på avdelningen vars mål är att hjälpa installatörer, slutkunder och servicetekniker med service- och garantiärenden. Ett jobb hon älskar.

– Jag är stolt över att vara en del av den svenska framgångssagan NIBE. Jag trodde att jag skulle stanna ett år men förstod snart att det här var företaget för mig. Jag firar snart 15 år på After Sales, säger Sandra.

Efter magisterexamen i Informatik på Halmstad Högskola fick Sandra möjlighet att börja på NIBE. Först på en delad tjänst mellan receptionen och serviceavdelningen. Men snabbt fann hon sig till rätta på den snabbväxande After Sales avdelningen.

– I takt med att NIBE vuxit har även avdelningen vuxit. Jag har ett varierat arbete och gillar högt tempo. Mitt arbete består bland annat av administration kring våra serviceombud och serviceavtal och just nu jobbar jag med att ta fram en ny reservdelskatalog och sköter kommunikationen med serviceombuden. Summa summarum gör jag saker som syftar till att hjälpa kunder, installatörer och servicetekniker att upprätthålla NIBEs höga kundnöjdhet.

Högt engagemang och passion

Under sina år på NIBE har Sandras arbetsuppgifter varierat. Idag koordinerar hon arbetet på avdelningen. En avdelning som under högsäsong hanterar många tusen samtal i veckan från slutkunder, installatörer och servicetekniker. Samtal som nästan uteslutande inleds med ett problem men som avslutas med en nöjd kund i luren. Oavsett utmaning är en sak evig på After Sales. Engagemanget.

– NIBE har en fartfylld och himla trevlig miljö som passar mig. Jag tycker om våra livliga diskussioner. Ett brinnande engagemang hos mina kollegor leder till kreativa lösningar på problem och utmaningar. Man kan inte gäspa sig till framgång utan måste vara beredd att hugga i för att utvecklas, säger Sandra med ett skratt.

Sandra omger sig med grymt duktiga kollegor på After Sales. Att via telefon kunna hitta och lösa kundens problem är ett avancerat detektivarbete. En service som sträcker sig långt efter att garantitider gått ut och som därmed bidrar till att upprätthålla NIBEs starka varumärke, tillsammans med de serviceföretag som sköter service och reparationer.

En stark företagskultur

Genom åren har NIBE byggt en solid och tydlig företagskultur. Ett recept för framgång som bygger på en småländsk företagskultur där man gör rätt för sig, jobbar klart, tar ansvar, är sparsam och har kunden i fokus. En kultur som Sandra köper in i starkt.

– Att folk stannar länge på NIBE är ett tydligt bevis för att företagskulturen bidrar till ett spännande företag med massor av utvecklande jobb. Dessutom har vi jäkligt kul tillsammans, avslutar Sandra.

Om Sandra

  • Sandra af Klinteberg - After Sales Coordinator.
  • Arbetar på NIBE sedan 2004.
  • Bor i Hässleholm med man och två barn, i villa med frånluftsvärmepump och solpaneler från NIBE.

_